Peddy Blog

Empatisch personeelsbeleid maakt Marriot een geliefde werkgever

18-3-19 21:19 / by Bas Bos posted in Blog

0 Comments

Wie koppelt werken in een hotel niet aan een vakantiegevoel? Het lijkt dan ook logisch dat Marriott de grootste hotelketen ter wereld, één van Amerikaans meest gewilde werkgevers is. Toch geldt dit niet voor alle Amerikaanse hotelketens. Wat is dan het geheim van Marriott? In het boek ‘Hoe leiders denken’ van Rasmus Hougaard legt Arne Sorenson president en executive officer van Marriott International, dit uit.

Read More

Beoordelen 2.0, de succesvolle aanpak van Adobe

11-3-19 11:34 / by Bas Bos posted in Blog

0 Comments

Jarenlang volgde Adobe de standaard beoordelingscyclus. Aan het einde van het jaar verzamelden managers gegevens over de prestaties over het afgelopen jaar, zetten dit in een rapport en kreeg elke medeweker een ranking variërend van high- tot low performer. Op dit gebied niks nieuws onder de zon.

Read More

Wat als Netflix jouw HR-beleid zou maken?

4-3-19 9:16 / by Ergin Borova posted in Het nieuwe beoordelen

0 Comments

Het is inmiddels een werkwoord geworden. Je hoort veel mensen zeggen: ben aan het Netflixen. Of zullen we vanavond lekker Netflixen? Als je het zover schopt als organisatie dan heb je wat te vertellen. Wat weten we eigenlijk van Netflix als organisatie? En nog belangrijker: wat kunnen we van Netflix leren?

Netflix heeft een hele belangrijke rol gespeeld bij het heruitvinden van HR. Als een snelgroeiend bedrijf hadden zij ook de keus om gebruik te maken van de traditionele (doorgaans ineffectieve en inefficiënte) HR oplossingen of juist op zoek te gaan naar iets nieuws. Gelukkig voor henzelf en voor ons hebben zij de keus gemaakt om te innoveren ook op het gebied van HR. Dat heeft nieuwe en inspirerende inzichten opgeleverd.

Read More

5 tips om effectief complimenten te geven

27-1-19 14:05 / by Ergin Borova posted in Blog

0 Comments

 

 

Waarom complimenteren binnen de organisatie zo belangrijk kan zijn?

Eenieder van ons hoort graag dat zijn kwaliteiten, talenten, vaardigheden, inzet, betrokkenheid, gedrag, houding en resultaten worden gewaardeerd. Uit onderzoek blijk dat 67% van de mensen die met enige regelmaat complimenten ontvangen meer bevlogen zijn dan collega’s die dat niet ontvangen. Bevlogen medewerkers zijn in de regel minder ziek, meer betrokken en veel productiever. Je kunt zelfs stellen dat organisaties die gewoonte maken van effectief complimenteren, productiever en vitaler zijn. Daarnaast hangt er een positieve vibe in de organisatie. Mensen maken graag deel uit van die cultuur.

Read More

Turn your magic on!

27-1-19 13:47 / by Ergin Borova posted in Blog

0 Comments


Het is op dit moment een van mijn favoriete liedjes. Adventure of a Lifetime van Coldplay. Ik krijg daar simpelweg niet genoeg van. Het staat zelfs bovenaan mijn Spotify lijstje. En ik draai het bijna elke dag in de auto onderweg naar huis of werk. Heerlijk. Echt heerlijk. Maar wat maakt dit nummer dan zo bijzonder voor mij dat ik in de pen ben geklommen om er een blog over te schrijven? Wat is de magie van dat liedje?

Read More

Waarom feedforward wél werkt

27-1-19 13:29 / by Ergin Borova posted in Blog

0 Comments

 

Ongevraagd feedback krijgen

Ongetwijfeld heb je weleens directe en kritische feedback van een assertieve collega of leidinggevende gehad waarna je even niet zo goed wist hoe je daar passend op moest reageren. Herken je dat? Dat moment dat iemand die “iets” aan het vertellen is wat jij op dat moment niet leuk vindt om te horen. Ook al heeft de ander er misschien wel een punt mee. Het enige wat op dat moment door je hoofd flitst is: shiiiiiit….wat moet ik hiermee? Waarom doet hij mij dit aan? Waarom zijn mensen zo hard tegen elkaar? Of gedachtes flitsen door je hoofd in de context van: nee alsof jij zo goed bent in wat je doet!! Natuurlijk zeg je al die dingen niet, maar het flitst allemaal wel snel door je hoofd. In plaats dat je luistert naar wat een ander te zeggen heeft, ben jij bezig met het zoeken naar verdedigingsargumenten om je eigen gedrag en handelswijze te rechtvaardigen.

Read More

Subscribe

VraagDemoAan

 

VraagWhitePaper