Peddy blog

7 manieren om een betere werkomgeving te creëren

26-5-20 9:50 / by Bas Bos posted in Blog

0 Comments

Het is bijna niet te geloven maar uit een recent Amerikaans onderzoek is gebleken dat 80 procent van de werknemers in Amerika ontevreden of gestrest is over hun huidige baan. Dit zijn bijna 125 miljoen mensen, en dat te bedenken dat de gemiddelde mens meer dan 90.000 uur van zijn leven op het werk doorbrengt. Reden voor Forbes Magazine op zoek te gaan naar manieren om hier wat aan te doen. Zelf zien ze zeven manieren.

Read More

Van A naar B via het gedrag van B

11-5-20 13:35 / by Ergin Borova posted in Blog

0 Comments

De meeste veranderingen mislukken. Daar lees je veel literatuur over. Er zijn meters boeken over geschreven. Er zijn ook veel onderzoeken naar gedaan waaruit blijkt dat niet alle veranderingen uiteindelijk tot het gewenste effect leiden. Maar waarom is dat zo? Waarom mislukken de meeste verandertrajecten en wat kunnen we ervan leren.

Read More

Leiderschap in tijden van crisis

20-4-20 20:11 / by Bas Bos posted in Blog

0 Comments

 De snelheid en impact van de corona crises is van ongekende proporties. Een crises met deze omvang en reikwijdte hebben de meeste van ons nog niet eerder meegemaakt. Toch zijn er altijd lessen uit het verleden te trekken hoe je als leider met een dergelijke crises om moet gaan. Reden voor Deloitte om de belangrijkste inzichten op een rij te zetten.

Read More

Placebo vs. Nocebo effect

5-4-20 16:58 / by Ergin Borova posted in Blog

0 Comments

 

80% van de ca. 60.000 gedachtes die we per dag hebben zijn negatief. En 95% van die gedachtes zijn repetitief. Dat wil zeggen dat ze dagelijks op “bezoek” komen in je hersenen. En als we ze ook dagelijks verwelkomen beginnen we daarin te geloven. Dat wordt de norm. En dat bepaalt voor een groot deel ook ons “wereldbeeld”. Het bijzondere is dat dit niet alleen bij een klein groepje mensen speelt. Dat is het geval bij ons allemaal. Wij zijn allemaal vatbaar voor deze verhoudingen.

Read More

Van beoordelingsgesprek naar het goede gesprek

4-2-20 10:49 / by Ergin Borova posted in Blog

0 Comments

 

Dat we moeten stoppen met de traditionele beoordelingsgesprekken weten we nu al een tijdje. Veel medewerkers ervaren zo’n gesprek als een wortelkanaalbehandeling. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest toen we ooit hadden bedacht dat we een keer per jaar de medewerkers de maat moesten nemen.

Read More

Van IQ naar AQ, het vermogen je aan te passen

18-12-19 12:56 / by Bas Bos posted in Blog

0 Comments

 

Wie kent ‘m niet, de IQ test als laatste drempel voor een nieuwe baan. Lange tijd was de test onomstreden om een goede inschatting van iemands carrièrekansen te maken. Later werd dit aangevuld met emotionele intelligentie (EQ) omdat onze sociale- en communicatievaardigheden zo’n belangrijke rol gingen spelen op de werkvloer.

Read More

Fixed mindset vs. Growth mindset

12-12-19 12:00 / by Ergin Borova posted in Blog

0 Comments

 

In juni vorig jaar vloog ik naar de VS. Normaal gesproken neem ik altijd één of twee boeken mee als ik op reis ga, maar deze keer was ik mijn boeken thuis vergeten. Dat kwam waarschijnlijk door de “last minute” drukte. Achteraf gezien een gelukkige keuze, want op Schiphol kwam ik het boek Mindset van Carol Dweck tegen. Wat is dit een gaaf boek zeg.

Carol Dweck is hoogleraar psychologie aan de Stanford Universiteit. Haar boek Mindset gaat over motivatie en perspectief. Volgens Carol kan je alle mensen verdelen in twee typen:

  1. Mensen met een Fixed Mindset oriëntatie
  2. Mensen met een Growth Mindset oriëntatie
Read More

Een leven lang persoonlijk ontwikkelen. 'Hoe dan?'

2-12-19 11:37 / by Don Pasanea posted in Blog

0 Comments

 Een leven lang ontwikkelen is voor steeds meer mensen en bedrijven een belangrijk thema aan het worden. "Hoe dan" is de veel gestelde vraag van de XYZ generatie en zeker ook de managers die deze mensen moeten coachen en waarderen op persoonlijke ontwikkeling.

Je leest het goed "waarderen" en niet beoordelen. Heel veel bedrijven en organisaties toetsen het functioneren van de mensen 1 of 2 keer per jaar tijdens de beoordelingsgesprekken, waarbij vooral gekeken wordt naar het verleden.

Read More

5 tips voor een positieve organisatiecultuur

18-11-19 21:55 / by Ergin Borova posted in Blog

0 Comments

 

Wat is organisatiecultuur?

Je kan daar een lange en wetenschappelijke definitie voor geven. Maar in de basis kan je cultuur ook eenvoudige definiëren als: zo doen wij het hier! Cultuur is steeds meer een item. Organisaties die dat goed begrijpen investeren ook stevig in het creëren en onderhouden van een nieuwe organisatiecultuur. Voor deze bedrijven is dat het allerbelangrijkste. Cultuur is ondersteunend aan hun bedrijfsdoelstellingen. Deze bedrijven gebruiken dan ook het gezegde: cultuur lust de structuur elke dag voor lunch. Wat ze daarmee bedoelen te zeggen is dat cultuur met afstand meer impact heeft op de prestaties van de organisatie dan “het harkje” dat we in de boardrooms uittekenen.

Read More

De 20/60/20 leiderschapsregel in verandertrajecten

14-11-19 9:00 / by Ergin Borova posted in Blog

0 Comments

 Eerst een inleiding tot de 80/20 regel

Ik kan wel zeggen dat de meeste mensen in het bedrijfsleven inmiddels heel goed bekend zijn met de 80/20 regel. Je kent het wel:

  • 80% van de klachten komen van 20% van de klanten
  • 80% van de omzet komt door 20% van de klanten
  • 80% van de verkoop komt door 20% van de verkopers etc.

Soms is het bijna eng om te zien hoe nauwkeurig deze regel van toepassing is in de praktijk.

Read More

Subscribe

VraagDemoAan

 

VraagWhitePaper